سفارش تبلیغ
صبا ویژن

لوله پلی اتیلن ناب زیست

 

 

لوله پلی اتیلن

لوله پلی اتیلن لوله ‌ای است که از جنس پلی اتیلن ساخته شده است. لوله پلی اتیلن در برابر مواد اسیدی، مواد قلیایی، مقاومت بالایی دارند و به همین دلیل استفاده از لوله پلی اتیلن در انتقال فاضلاب های شهری و فاضلاب های صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد.

   لوله پلی اتیلن از لحاظ سرویس و لایروبی با هزینه کمتر در پروژه ها بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد. نکته حائز اهمیت مواد پلی اتیلن است که به لوله ویژگی هایی می ‌بخشد و باعث مزیت و مزایای بی شمار لوله پلی اتیلن می شود.

پلی اتیلن چیست؟

شیمی ماکرومولکول‌ها (پلیمرها) نخستین بار توسط مطالعات و تحقیقات پروفسور استودینجر مانند سایر ایده‌های نوین با نظریات انتقادی شدید مواجه گشت که اکنون همگی فراموش شده‌اند مگر آنهایی که از آن پشتیبانی کردند و این علم را به ترقی افتخار آمیز امروز رسانیدند. این علم به کارشناسان شیمی آلی این امکان را داده است که بتوانند تعداد بسیار متنوعی از پلیمرها را از طریق سنتز بدست بیاورند

اتیلن (اتن) با فرمول H2C=CH2 بیشترین حجم را در تولید بسیاری از ترکیبات پتروشیمی دارد. اتیلن سبک ترین الفین است،که گازی بی رنگ، قابل اشتعال و با بویی تقریبا شیرین است. پلی اتیلن پلیمری است که از اتیلن درست می‌شود، انواع زیادی از پلی اتیلن وجود دارد. تفاوت ها عمدتا از شاخه هایی که طبیعت مواد را تغییر می دهد ناشی می‌شود. در حالت جامد، وجود شاخه‌ها و نقص‌ها سطح کریستالی شدن را کاهش می‌دهد. رزین‌های پلی اتیلن با دامنه وسیعی از ویژگی‌های فیزیکی، باعث تولید تعداد زیادی از محصولات می‌شود.

پلی اتیلن که جهت تولید لوله‌ پلی اتیلن مورد استفاده قرار می‌گیرد با نوع مواد پلی اتیلنی که برای تولید سایر محصولات پلی اتیلن مورد استفاده قرار می‌گیرد متفاوت می‌باشد پلی اتیلن در گرید‌های مختلفی تولید می شود و هر کدام از این انواع مواد پلی اتیلن جهت کاربردهای مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

کاربردهای اصلی لوله پلی اتیلن فاضلابی چیست؟

کاربرد مهم لوله پلی اتیلن فاضلابی، استفاده گسترده آن ها در سیستم های انتقال فاضلاب صنایع و منازل مسکونی می باشد. از کاربردهای دیگر این لوله ها می توان به مواردی نظیر انتقال رواناب های سطحی، انتقال آب و فاضلاب روستایی و شهری، شبکه های فاضلاب سطحی معابر و … اشاره نمود.

لوله پلی اتیلن دو جداره پلی اتیلن

لوله‌ پلی اتیلن دوجداره جهت انتقال فاضلاب و سیالات بدون فشار داخلی طراحی و ساخته شده است

 لوله‌ پلی اتیلن دوجداره به لوله‌ هایی گفته می‌شود که دارای دو جداره، یکی بیرونی با شکل ظاهری موجدار و یا به عبارتی حلقه حلقه و یکی لایه درونی لوله که دارای سطحی صاف می ‌باشد که جهت عبور سیالات با ماهیت های فاضلابی اسیدی و بازی و پساب های صنعتی مورد استفاده قرار میگیرند لوله کاروگیت فشار بار داخلی ندارند یعنی سیال در حال عبور از داخل این لوله‌‌ ها دارای فشار بار داخلی نیست و این لوله ها عملا به عنوان یک جوی زیر زمینی وظیفه انتقال سیالات مایع را به عهده دارند لوله کاروگیت دارای یک سطح بیرونی نیز می باشند که به صورت حلقه حلقه و دارای استحکام بالایی می باشند و کلیه فشارهای سطحی و زیر سطحی اعم از بار زنده و مرده را در زیر سطح زمین متحمل می‌ شوند و علت این حلقه حلقه شدن سطح لوله به دلیل استحکام بخشی به لوله می باشد.

کاربرد لوله پلی اتیلن در آتشنشانی

لوله پلی اتیلن و اتصالات پلی اتیلن در اجرای پروژه‌های بزرگ اطفاء حریق (آتش نشانی) برای تامین آب سال ‌هاست که به عنوان بهترین گزینه مورد استفاده پیمانکاران و مجریان سیستم‌های آتش نشانی قرار گرفته است

لوله کشی سیستم آتش نشانی از لحاظ اهمیت بالای ایمنی مجتمع های بزرگ صنعتی نیروگاه ها پتروشیمی ها دارای مشخصات منحصر بفردی می باشد که سیستم آتشنشانی را آماده به کار نگه میدارد و در زمان اتفاق حادثه جلو خطرات بیشتر را می گیرد.

لوله پلی اتیلن دارای ضریب کشش بالا و همچنین مقاومت بالا در برابر فشار می باشند. به علت سطح داخلی کاملا صاف دارای کمترین اصطحکاک هستند و ویژگی خاص دیگر لوله پلی اتیلن ناب زیست فرایند نصب آن بسیار ساده است لوله و اتصالات به روش جوش دستی و با سرعت زیاد می باشد، مقاوم در برابر خوردگی و از بهترین مواد اولیه پلی اتیلن با گرید تجاری PE100 به رنگ مشکی تولید می شوند. 

 لوله پلی اتیلن زهکشی

زهکشی فرآیند خارج کردن آب سطحی اضافی و مدیریت آب‌های زیرزمینی کم عمق از طریق نگه داشت، انتقال و مدیریت کیفیت آب برای رسیدن به منافع دلخواه اقتصادی و اجتماعی استو در ادامه با گسترش فضاهای زندگی شهری و روستایی انجام زیرساخت‌های مهندسی به شیوه‌های مدرن و امروزی از ارکان مدیریت و حفظ منابع می‌باشد. زهکشی یکی از زیرساخت ‌هایی است که از دوران باستان تا به امروز به شیوه‌های مختلف انجام شده و از اهمیت بالایی برخوردار است.

به لحاظ آب و هوای نقاط مختلف میهن عزیزمان با افزودن مواد خاص، مقاومت و استحکام این لوله ها نسبت به شرایط جوی کشور افزایش یافته است. لوله زهکش ناب زیست به صورت کلاف ‌های خرطومی مشبک و غیر مشبک تولید می‌شوند که طول کلاف‌ها و تعداد سوراخ ‌ها در هر ردیف بر حسب سفارش قابل تغییر می ‌باشد.    

خصوصیات اصلی لوله های پلی اتیلن:

ضربه پذیری

سختی کم ( که اجازه پیچش با قطر کم را می دهد )

 ذوب حرارتی

 مقاومت در مقابل خوردگی و سایش

سهولت دسترسی به قطرهای بالاتر

 سهولت حمل و نقل

اتصالات فاضلابی پلی اتیلن

اتصالات فاضلابی پلی اتیلن ناب زیست در مدل های تبدیل ها و سیفون های جوشی، سه راه ها و دریچه های بازدید، موفه های بلند و کوتاه همچنین زانوهای 45 و 90 درجه، سه راهی ها و چهار راهی های مختلف، فلنچ ها در انواع فشار قوی، نیمه قوی و معمولی با سایز های متفاوت تولید و عرضه میشوند

 اتصالات فاضلابی پلی اتیلن در فاضلاب های شهری، ساختمانی، صنعتی مانند فاضلاب کارخانجات کاربرد وسیعی دارند و اغلب از نوع اتصالات جوشی به ویژه اتصالات جوشی یا حرارتی لب به لب می باشند. این نوع اتصالات مناسب متصل کردن لوله های پلی اتیلن به یکدیگر، آب بندی کامل و مطمئن، تغییر قطر و سایز لوله ها بستن انتهای لوله ها، اتصال پمپ به لوله پلی اتیلن می باشند

 لوله پلی اتیلن سایز 25 میلی متر

لوله پلی اتیلن 25 میلی متر در کلافهای 100 و 150متری تولید و جهت استفاده در باغات و سیالات کم حجم در فشار کاری 10 و 16 بار تولید و عرضه میگردند .این لوله ها عمدتا توسط رابطهای پلی اتیلن به یکدیگر متصل میگردند و استحکام و آببندیه بالایی دارند

لوله پلی اتیلن سایز 32 میلی متر

لوله پلی اتیلن 32 میلی متر عموما جهت سیالات با دبی کم و در باغات و کشاورزی و صنایع وابسته مورد استفاده قرار میگیرند لوله های پلی اتیلن 32 میلی متر را در کلافهای 100 و 150 متری بسته به نیاز مشتری میتوان تهیه نمود

لوله های پلی اتیلن 32 میلی متر را میتوان در فشار های 6 ,10 ,16 و نهایتا تا 32 بار تهیه نمود.

مقاومت بالا در برابر اشعه فرا بنفش خورشید:

لوله پلی اتیلن را میتوان یکی از معدود محصولات پلی اتیلن دانست که بواسطه تحقیق و تسعه توانسته‌اند مواد آنرا در مقابل اشعه ماورا بنفش خورشید مقاوم نمایند. البته در برخی از انواع بی کیفیت لوله پلی اتیلن در مقابل نور خورشید دچار مشکل میشوند اما امروزه با وجود مواد اولیه مناسب مشکی و تجهیزات تولید مدرن دیگر نگران این موضوع نباید بود و مقاومت لوله پلی اتیلن دربرابر خورشید بسیار بالا رفته است

دارا بودن خصوصیات هیدرولیکی بسیار مناسب:

 لوله پلی اتیلن در مقایسه با لوله های دیگر از افت اصطحکاکی بسیار کمتری برخوردار بوده، در نتیجه در بسیاری اوقات برای عبوردادن دبی مشخصی از سیال، در مقایسه با سایر انواع لوله ها خصوصا وقتی طول خط لوله زیاد است. موضوع فوق در مقایسه با لوله های فولادی، (قطر کمتری خواهند داشت) بسیار برجسته می ‌باشد، چرا که در لوله‌ های فولادی جهت پوشش داخلی معمولا از یک لایه سیمانی استفاده می‌شود که این لایه علاوه بر کاهش سطح مقطع موثر لوله باعث افزایش زبری گشته، افت فشار بالاتری ایجاد می‌گردد

تامین لوله ‌های فولادی با قطر بالاتر به تنهایی می‌تواند بسیاری از اختلاف هزینه ‌ها خرید لوله را پوشش دهد

هزینه پایین تعمیر و نگهداری:

به دلیل خصوصیات مناسب لوله پلی اتیلن، معمولا این لوله ها در یک بازه زمانی طولانی نیاز به تعمیر ندارند و در صورت نیاز به تعمیر، این کار با هزینه پایین امکانپذیر خواهد بود. این در حالی است که تعمیر لوله های فولادی با مشکلاتی همراه بوده و بالطبع با هزینه بالایی انجام میشود.

مقاومت لوله پلی اتیلن در برابر خوردگی گالوانیکی لوله پلی اتیلن:

این خصوصیت در واقع مهمترین عامل استفاده از این لوله‌ها در دریا می‌باشد چرا که ترکیب هوا و آب، خصوصا آب دریا، برای لوله‌های فلزی متعارف بسیار خورنده است.

 لازم به یاداوری است خوردگی گالوانیکی لوله‌های پلی‌اتیلن تقریبا صفر است

 مقاومت در برابر پوسیدگی، سایش و ضربه:

مقاومت در برابر پوسیدگی عامل افزایش قابل توجه عمر مفید این لوله ‌ها نسبت به لوله‌ پلی اتیلن و دیگر می‌ باشد. به عنوان نمونه میتوان به طرحی اشاره کرد که در سال 1996 در کشور عمان و برای گروه Shell اجرا شده است. با اجرای این پروژه 19 کیلومتر خط لوله کربن- استیل که در اثر خوردندگی شدید از بین رفته بود، با لوله های پلی اتیلن از گرید PE 100 (Water/ Crude) تعویض گردید

در این طرح با توجه به شرایط محیطی عمر کاری لوله های پلی اتیلنی حداقل 15 سال در نظر گرفته شده است. از سال 1996 تاکنون هیچگونه نقیصه و نشتی در این لوله ها گزارش نشده است در حالیکه دوره کارکرد مفید لوله های فولادی در همان شرایط، حداکثر 2 سال بوده است.

لوله های پلی اتیلن فاضلابی در ابعاد و قطرهای مختلف تولید می شوند. برای ساخت این لوله ها از مواد پلی اتیلن PE100 و PE80 استفاده می شود. با توجه به مواردی که ذکر شد، عواملی که در قیمت لوله پلی اتیلن فاضلابی اثر دارند، عبارت اند از:

ابعاد لوله پلی اتیلن

قطر لوله پلی اتیلن

گرید تجاری مواد اولیه پلی اتیلن

نوع کاربری این لوله ها

مدل نصب لوله پلی اتیلن فاضلابی (دفنی – غیر دفنی)

قیمت لوله پلی اتیلن فاضلابی

قیمت لوله پلی اتیلن فاضلابی به عواملی نظیر قطر لوله، مواد اولیه، فشار و وزن لوله بستگی دارد. لوله های پلی اتیلن فاضلابی در انواع مختلفی تولید می شوند که به طور معمول از سایز 110 میلیمتر آغاز شده و تا 3000 میلیمتر نیز ساخته می شوند. هر چه فشار کاری این مدل از لوله ها بیشتر باشد، قیمت آن ها نیز بالاتر خواهد بود. قیمت لوله پلی اتیلن فاضلابی بر اساس وزن لوله محاسبه می شود.

فروش لوله پلی اتیلن کابلی با بهترین کیفیت جهت کلیه پروژه های مخابراتی ،کاورینگ کابل برق و فیبر نوری

یکی از انواع لوله های پلی اتیلن که در صنعت برق و مخابرات کاربردهای گسترده ای دارد،

لوله پلی اتیلن کابلی نام دارد. این دسته از لوله ها مانند سایر انواع لوله پلی اتیلن از مواد اولیه پلی اتیلن PE80، PE63 و PE100 ساخته می شوند؛ پلی اتیلن PE63 به دلیل ایجاد برخی ویژگی های نامطلوب در محصولات، کمتر مورد استفاده قرار می گیرد.

کاربرد اصلی لوله پلی اتیلن کابلی، استفاده به عنوان یک غلاف یا پوشش مقاوم برای محافظت از انواع کابل های برق و مخابرات در سایزهای متفاوت است. همانطور که می دانید سیستم برق کشی، مخابراتی و فیبرهای نوری جزو مهم ترین قسمت تأسیسات شهری به شمار می روند؛ بدیهی است کوچک ترین اختلال در شبکه برق رسانی، منجر به ایجاد خسارت به بخش های مختلف یک منطقه خواهد زد.

لوله پلی اتیلن کابلی را در دسته انواع لوله پلی اتیلن با فشار کاری معمولی طبقه بندی می کنند؛ فشاری که به طور استاندارد برای این لوله ها ثبت شده است، 6، 10 و 16 اتمسفر می باشد که با توجه به استانداردهای خط تولید کارخانه سازنده لوله پلی اتیلن کابلی تعیین می گردد. یک نکته بسیار مهم در مورد لوله پلی اتیلن کابلی وجود دارد؛ تمام انواع لوله پلی اتیلن که در فشارهای بالا به کار می روند، از مواد اولیه مرغوب ساخته شده و بنابراین دیواره مقاوم دارند.

با توجه به اینکه لوله پلی اتیلن کابلی برای فشارهای معمولی طراحی شده است، در برخی مواد در کارخانه ها ممکن است از بعضی ضایعات پلیمری به صورت مخلوط با ماده اولیه پلی اتیلن که برای تولید انواع لوله پلی اتیلن کابلی به کار می روند، استفاده شود. افزودن ضایعات و ناخالصی ها به شدت کیفیت لوله پلی اتیلن کابلی را کاهش می دهد اما این به معنای عدم امکان استفاده از این لوله ها در صنعت برق نمی باشد؛ بر این اساس، انواع لوله پلی اتیلن کابلی به مدل های درجه 2، 3 و یا درجه 4 دسته بندی می شوند که هر کدام دارای یک ویژگی هستند. 

جهت کسب اطلاعات بیشتر به صفحه https://naabzist.net مراجعه نمایید.