سفارش تبلیغ
صبا ویژن

لوله زهکش ناب زیست

 

معرفی اجمالی لوله زهکش

لوله زهکش PVC   از محصولاتیست که در صنعت کشور بسیار مورد استفاده و استقبال قرار می گیرد. شکل این نمونه لوله صورت کلافهای خرطومی مشبک و غیر مشبک می باشد که طول کلافها و تعداد سوراخ ها در هر ردیف بر حسب سفارش مشتری قابل تغییر می باشد. زهکشی که در لغت به معنی خارج کردن آب اضافی از زمین می‌باشد یکی از کارهایی است که از دویست سال قبل مرسوم بوده است. البته خارج شدن آب از زمین بطور طبیعی نیز صورت می گیرد، لذا زهکشی فقط این فرآیند طبیعی را سرعت می ‌‍‌بخشد. به تعبیر دیگرمدیریت سفره آب زیرزمینی در جهت منافع اقتصادی و اجتماعی در کنار حفظ محیط زیست می باشد

دلیل افزایش مصرف این نوع لوله در کشوراین است که با توجه به شرایط آب و هوای کشور با افزودن مواد خاص، مقاومت و استحکام این لوله ها نسبت به شرایط جوی کشور افزایش یافته است. برای اینکه مشتریان از کیفیت محصولات مطمئن گردند بر روی همه محصولات مهر استاندارد و نام کارخانه با تضمین کیفیت 10 ساله زده شده است. برخورداری از استاندارد DIN 1187 آلمان برای لوله های پی وی سی زهکش این شرکت امتیاز بزرگی به حساب می آید. همچنین این بازرگانی لوله زهکش را با استفاده از مواد PVC و با افزودن استابلایزرهای خاص لوله زهکش پی وی سی تامین و تحویل می نمایند. نه تنها در کشور بلکه در سطح جهان این لوله پرمصرف ترین لوله از نوع پلیمری می باشد دلیل این امر نادر بودن لوله سوراخ دار پلیمری است و همچنین متغیر بودن طول و عرض سوراخ ها که مزیتی فوق العاده موثر به شمار می آید، می باشد

از مصارف و کاربردهای لوله زهکش پی وی سی می توان به استفاده در زمین های کشاورزی به منظور خارج ساختن آب اضافه حاصل از آبیاری یا بارندگی وزمینهایی که به دلایل مختلفی خاک آنها شور یا قلیایی شده است و همچنین اطراف ساختمانها، پل ها، جاده ها و … ودر زمین های ورزشی یا تفریحی اشاره کرد

آزمون های به نام های تست آبکش، تست استحکام، تست ابعاد، تست وضعیت ظاهری به منظور ضریب اطمینان بر روی لوله ها انجام می شود

لوله پی وی سی زهکش در مقایسه با لوله های دیگر،عمر مفید بالاتر در مقابل لوله سیمانی دارد و همچنین حمل و نقل آسانتر و وزن کم آن ، نصب راحت و آسان ، استحکام و مقاومت در مقابل املاح شیمیایی و انعطاف پذیری بالا مزیتهاییست که لوله زهکش نسبت به لوله های دیگر دارند. لوله پی وی سی زهکش در مقایسه با لوله های دیگر، عمر مفید بالاتر در مقابل لوله سیمانی دارد و همچنین حمل و نقل آسانتر و وزن کم آن ، نصب راحت و آسان ، استحکام و مقاومت در مقابل املاح شیمیایی و انعطاف پذیری بالا مزیتهاییست که لوله زهکشی نسبت به لوله های دیگر دارند.

لوله زهکشی پی وی سی در سایزهای مختلف 110،125،160،200 میلیمتر در دو دسته ی نیمه مشبک و تمام مشبک و دو گروه پوشش دار و بدون پوشش بصورت کلافیتولید می شوند

بررسی لوله زهکش طبق استاندارد

این لوله ها طبق استاندارد بین المللی PE100 و PE80 تولید شده و همراه با کیفیت، تنوع و قیمت مناسب و ارزان در بازار های داخلی و خارجی ارائه شده و موجود می باشد.

مزیت لوله زهکشی پی وی سی

از مهمترین مزیت های لوله زهکشی پی وی سی میتوان به عمر مفید طولانی این نوع لوله نسبت به لوله سیمانی یا سفالی، سبک بودن وزن لوله و حمل و نقل آسان، سرعت زیاد در نصب و کارگذاری لوله، مقاومت لوله در برابر مواد شیمیایی آب و خاک، قابلیت انعطاف پذیری، داشتن منافذ ورودی های یکنواخت از مزیت های لوله زهکشی پی وی سی می باشد.

نکات قابل ملاحظه در زهکشی:

 آب نباید مستقیماً به شیبها و سرازیریها منتقل شود

 زهکشی باید با نظارت ویژه انجام شود. اگر هر گونه نشانه ای از فرسایش یا بیثباتی مشاهده شود، باید زهکشی فوراً متوقف شود

 کانالهایی که در زهکشی استفاده میشوند، باید پایدار باشند و توسط چمن یا پوشش گیاهی محافظت شوند

 هرگز نباید زهکشی هنگام بارش سنگین انجام شود آبهایی که آلوده به نفت، مواد چربی و یا مواد شیمیایی هستند، نباید مستقیماً زهکشی شوند. در این شرایط باید از سیستمی برای جداسازی آب از این مواد استفاده کرد

شرایط سفره های زیرزمینی آب و موقعیت آنها باید بررسی شود. دلیل این است که اگر سطح آب به سطح زمین نزدیک باشد، نباید زهکشی صورت گیرد 

لوله‌ پلی اتیلن در زهکشی

لوله‌پلی اتیلن در زهکشی طراحی‌های مختلفی دارند. یک نوع آن به لوله‌های آب با دیواره محکم معروف است که دیواره یک دست و کاملا‍ بدون درز و خلل و فرجی دارد، نوع دیگر لوله سوراخ‌دار یا مشبک نام دارد که روی دیواره آن سوراخ‌های ریزی تعبیه شده است. نوعی دیگر از لوله‌ زهکشی، لوله دارای دیواره چین خورده است. لازم به ذکر است که برای استفاده از لوله پلی اتیلن در زهکشی بیشتر از نوع دو جداره استفاده می‌شوند. زیرا این لوله‌ها استحکام بیشتری دارند و تبخیر آب هم در آنها کمتر است. امکان نشت آب نیز بدلیل دو جداره بودن بسیار کم است و به سرما و گرما مقاوم هستند.

مزایای استفاده از لوله زهکش PVC در مقایسه با انواع دیگر لوله ها :

ماندگاری طولانی آنها در مقایسه با لوله های سیمانی یا خشت

وزن کم و حمل و نقل آسان

نصب لوله آسان و بسیار سریع

مقاومت در برابر نمک های شیمیایی آب و خاک

انعطاف پذیری

منافذ ورودی یکنواخت

لوله زهکش شرکت ناب زیست:

 لوله زهکش شرکت ناب زیست مطابق با استاندارد DIN 1187 آلمان تولید می شوند.

لوله زهکش بیشتر به صورت ساده و مشبک و غیر مشبک تولید می شوند. طول کویل ها و تعداد سوراخ های موجود در هر ردیف را می توان طبق دستور تغییر داد. لوله زهکش به عنوان نوار نقاله و اگزوز سیستم عمل می کنند و در انواع مختلف و در شبکه های متخلخل، راه راه و ساده ساخته می شوند. 

لوله کاروگیت زهکشی با مواد Upvc و مواد افزودنی استابلایزرهای خاص تولید می شود.

سایز بندی لوله پی وی سی زهکش شرکت ناب زیست:

1_ لوله زهکش پی وی سی 100 (مشبک/نیمه مشبک) 

2_ لوله زهکش پی وی سی 120 (مشبک/نیمه مشبک)

3_ لوله زهکش پی وی سی 160 (مشبک/نیمه مشبک)

4_ لوله زهکش پی وی سی 200 (مشبک/نیمه مشبک)

لوله زهکش بر اساس استاندارد DIN1187 و استاندارد ملی ایران به شماره 7669 تولید می گردد.

لوله زهکش پی وی سی الیاف دار

تولید لوله زهکش PVC با پوششی از الیاف مصنوعی مزیت های بی شماری دارد که سبب شده است امروزه کاربری این لوله ها در پروژه ها و کاربری های مختلف روزافزون باشد. به همین علت کارخانه ناب زیست شروع به تولید چشمگیری از لوله زهکش پی وی سی با الیاف در سطح وسیع نموده و آمادگی خود را جهت همکاری با پیمانکاران محترم در سرتاسر ایران عزیز دارد. 

قابل ذکر است برای استفاده از نوع الیاف مصنوعی لوله زهکش باید خاک منطقه مورد آزمایش قرار بگیرد و عموما با توجه به نفوذ پذیری 300 میکرون تا 1000 میکرون مورد بررسی قرار می گیرد

مزایای لوله های زهکش الیاف دار :

ماندگاری طولانی آنها در مقایسه با لوله های سیمانی یا خشت

وزن کم و حمل و نقل آسان

نصب لوله آسان و بسیار سریع

مقاومت در برابر نمک های شیمیایی آب و خاک

انعطاف پذیری

منافذ ورودی یکنواخت

کاهش هزینه ناشی از کوچک تر شدن عرض ترانشه

بالا بودن سرعت نصب لوله های زهکشی با الیاف

یکنواختی و دوام بیش تر پوشش ایجاد شده در اطراف لوله های زهکشی

قابل استفاده در زمین های اسیدی و بازی

کشاورزی

اصلی‌ترین مصرف آب توسط انسان در بخش کشاورزی است، که تقریباً 80 تا 90? از کل آب مصرفی توسط انسان را شکل می‌دهد.در ایالات متحده آمریکا، 42? آب شیرین برداشت شده برای آبیاری استفاده می‌شود، اما اکثریت قریب به اتفاق آب «مصرف شده» به مصرف کشاورزی و دامداری می‌رود.

دسترسی به آب شیرین، خصوصاً در کشورهای پیشرفته که سیستم‌های پیچیده آب برای جمع‌آوری، تصفیه و رساندن آب و حذف فاضلاب ساخته‌اند، یک امر عادی به نظر می‌رسد. اما فشارهای اقتصادی، جمعیتی و اقلیمی در حال رشد، نگرانی‌ها را در مورد مسائل مربوط به آب افزایش می‌دهد و منجر به افزایش رقابت برای منابع آب ثابت می‌شود و مفهوم اوج آب را ایجاد می‌کند.با رشد جمعیت و اقتصادها، تقاضای گوشت، که به شدت به مصرف آب زیادی نیاز دارد، و همچنین سوخت‌های زیستی و صنایع وابسته به آب، افزایش می‌یابد و در نتیجه احتمال وقوع چالش‌های جدی در زمینه آب بسیار محتمل است.

کمبود آب همچنین به دلیل تولید محصولاتی که به آب زیاد نیاز دارند، ایجاد می‌شود. به عنوان مثال، 1 کیلوگرم پنبه - که معادل یک شلوار جین است - به 10?9 متر مکعب (10900 لیتر) آب برای تولید نیاز دارد. در حالی که پنبه 2?4? از مصرف آب در جهان را تشکیل می‌دهد، آب در مناطقی که در حال حاضر در معرض کمبود آب هستند مصرف می‌شود. تولید پنبه در جهان خسارات قابل توجهی در محیط زیست ایجاد کرده‌است: به عنوان مثال، انحراف آب توسط اتحاد جماهیر شوروی سابق از رودخانه‌های آمو دریا و سیر دریا برای تولید پنبه تا حد زیادی دلیل ناپدید شدن دریای آرال بود.

آشامیدن

بدن انسان بسته به اندازه بدن از 55? تا 78? آب دارد.برای عملکرد صحیح بدن انسان روزانه به یک تا هفت لیتر آب نیاز دارد تا از کم‌آبی بدن جلوگیری کند. مقدار دقیق آن به سطح فعالیت، دما، رطوبت و سایر عوامل بستگی دارد. بیشتر این مقدار از طریق غذاها یا نوشیدنی‌های دیگر به غیر از نوشیدن آب مستقیم تأمین می‌شود.

کلیه‌های سالم می‌توانند 0?8 تا 1 لیتر آب در ساعت دفع کنند، اما استرس مانند ورزش می‌تواند این مقدار را کاهش دهد. افراد می‌توانند هنگام ورزش بسیار بیشتر از حد لازم آب بنوشند و این افراد را در معرض خطر مسمومیت با آب قرار می‌دهد (هیدراتاسیون زیاد) که می‌تواند کشنده باشد.به نظر می‌رسد ادعای رایج مبنی بر اینکه شخص باید روزانه هشت لیوان آب مصرف کند هیچ پایه و اساس علمی ندارد.مطالعات نشان داده‌است که مصرف آب اضافی، در زمان صرف غذا به ویژه تا 500 میلی لیتر، باعث کاهش وزن می‌شود.مصرف کافی مایعات برای جلوگیری از یبوست مفید است.انسان‌ها به آب با ناخالصی‌های کم احتیاج دارند. ناخالصی‌های معمول شامل نمک‌ها و اکسیدهای فلزی، از جمله مس، آهن، کلسیم و سرب،یا باکتری‌های مضر، مانند ویبریو است. برخی از املاح برای تقویت مزه و تأمین الکترولیت‌های مورد نیاز انسان قابل قبول و حتی مطلوب هستند.

شستشو

تمایل آب به تشکیل محلول‌ها و امولسیون‌ها در فرآیندهای مختلف شستشو مفید است. شستشو همچنین یکی از اجزای مهم جنبه‌های بهداشت شخصی بدن است. بیشترین مصرف شخصی از آب به دلیل حمام کردن، شستن لباس و ظرف می‌باشد که در کشورهای پیشرفته به صدها لیتر در روز نیز می‌رسد.

کاربردصنعتی

بسیاری از فرآیندهای صنعتی به واکنش مواد شیمیایی محلول در آب یا معلق شدن جامدات در دوغاب‌ها وابسته هستند. همچنین در بسیاری از فرایندهای صنعتی از آب برای حل و استخراج مواد یا شستشوی محصولات یا تجهیزات فرآوری استفاده می‌شود. فرایندهایی مانند استخراج، مواد شیمیایی مورد استفاده در صنعت کاغذسازی، سفیدکاری خمیر کاغذ، تولید کاغذ، تولید منسوجات، رنگرزی، چاپ و خنک سازی نیروگاه‌ها از مقدار زیادی آب استفاده می‌کنند که نیاز به منبع اختصاصی آب دارند و اغلب باعث آلودگی قابل توجه آب می‌شوند.

از آب در تولید برق استفاده می‌شود. برق آبی، برقی است که از نیروگاه آبی بدست آید. برق‌آبی با هدایت و عبور آب از داخل توربین آب متصل به ژنراتور تولید می‌شود. برق آبی یک منبع انرژی تجدیدپذیر با هزینه کم و غیر آلاینده است. انرژی از حرکت آب تأمین می‌شود. معمولاً یک سد بر روی یک رودخانه ساخته می‌شود و یک دریاچه مصنوعی در پشت آن ایجاد می‌شود. آبی که از دریاچه خارج می‌شود از درون توربین‌هایی که ژنراتورها را می‌چرخانند عبور داده می‌شود.

از آب تحت فشار در برش با جت آب استفاده می‌شود. همچنین، برای برش دقیق از تفنگ آب فشار قوی استفاده می‌شود. واترجت بسیار خوب کار می‌کند، نسبتاً ایمن است و برای محیط زیست مضر نیست. همچنین در خنک سازی ماشین آلات برای جلوگیری از گرم شدن بیش از حد، یا جلوگیری از گرم شدن تیغه‌های اره از آب تحت فشار استفاده می‌شود.

همچنین از آب علاوه بر استفاده به عنوان حلال شیمیایی، در بسیاری از فرآیندهای صنعتی و ماشین آلات مانند توربین بخار و مبدل حرارتی نیز استفاده می‌شود. تخلیه آب تصفیه نشده از مصارف صنعتی، آلودگی محسوب می‌شود. این آلودگی شامل املاح تخلیه شده (آلودگی شیمیایی) و آب خنک‌کننده تخلیه شده (آلودگی حرارتی) است. صنعت برای بسیاری از کاربردها به آب فوق خالص نیاز دارد و از انواع تکنیک‌های تصفیه چه در تأمین آب و چه در تخلیه استفاده می‌کند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر به صفحهhttps://naabzist.netمراجعه نمایید.